Nutzerkonto

Magazin

Inhalt
American English . . . . . Mike Wilson . Rockabilly . . . . . Tyler Coburn . Ergonomic Futures . . . . . Hermal . . . . . Ute Holl . Dream, Clouds, Off, Exile . . . . . China frisst Menschen . . . . . Facebook ist auch nur ein Nagelstudio . . . . . GUANAJUATONOVIEMBRE . . . . . Peter Ott . Die monotheistische Zelle oder Berichte aus der Fiktion . . . . . Ich erinnere mich… . . . . . Karl der Große reitet durch Paris . . . . . Marcus Quent . Ohne Halt . . . . . 12 Feb 2011 — 12 Feb 2017 . . . . . THE MOST BEAUTIFUL CLOUD NAMES . . . . . Donatien Grau, Pierre Guyotat . Conversation . . . . . I remember . . . . . Barbara Basting — Der Algorithmus und ich . . . . . Boutiquen am Bosporus . . . . . HER . . . . . 12.05.2011 – 12.05.2017: Über nichtdigitale Speichermedien . . . . . I remember… . . . . . Custom Creates Law . . . . . Quaddie . . . . . LISTMANIA . . . . . This is not your blood. . . . . . Hinter der Great Firewall . . . . . The Transversal Shelf of Printed Books in Times of Accelerated Opaque Media . . . . . TWELVE DRUMMERS DRUMMING . . . . . Künstliche und andere Intelligenzen . . . . . Michael Heitz . Noch ein neuer Gott in Teilen . . . . . Pierre Guyotat . Unabhängigkeit . . . . . Mário Gomes . Brandsatz & Ästhetik . . . . . L’œuvre d'art n’a pas d’idée, elle est idée . . . . . Ich erinnere mich . . . . . Problem IX: Warum haben Hurenkinder das allermeiste Glück? . . . . . Pierre Guyotat . The Prison . . . . . Exodus. Gods and Kings . . . . . How to Pilot an Aeroplane . . . . . Je me souviens… . . . . . ABT. DIE DUEMMSTEN BERLINER FRISÖRNAMEN . . . . . BIG BUGS . . . . . Paradox I: That all things kill themselves . . . . . Selbstporträt im Spiegel . . . . . Human Oddities . . . . . Marcus Quent . No Respite . . . . . Mike Wilson . Rockabilly . . . . . Julien Maret . IN EXTREMIS . . . . . Peter Ott . The Monotheistic Cell Or Reports from Fiction . . . . . Michael Heitz . Another New God in Parts

Magazin Abonnement

  • 4 Ausgaben

    Magazinausgaben + Basis Online + Aboprämie

  • DIAPHANES-Tasche »Shut your eyes and read!«

    Praemie: DIAPHANES-Tasche »Shut your eyes and read!«

    Baumwolltasche mit zwei langen Henkeln, Bodenfalte und Seitenfalten; 38 x 42 cm, Henkellänge 70 cm

  • Unsere Abonnements verstehen sich inklusive Portokosten und verlängern sich automatisch nach Ablauf. Sie werden spätestens 2 Wochen vor erneuter Abbuchung informiert. Die Abonnements können jederzeit, spätestens 1 Woche vor Ablauf gekündigt werden.

 

We like !
DIAPHANES MAGAZINE No. 8/9
DIAPHANES MAGAZINE No. 4
DIAPHANES MAGAZINE No. 1

L’œuvre d'art n’a pas d’idée, elle est idée

Haus am Gern

L’œuvre d'art n’a pas d’idée, elle est idée (Blog1)

 

Weitere Rubriken

Meine Sprache
Deutsch

Aktuell ausgewählte Inhalte
Deutsch, Englisch, Französisch

»Ineluctable modality of the visible: at least that if no more, thought through my eyes. Signatures of all things I am here to read, seaspawn and seawrack, the nearing tide, that rusty boot. Snotgreen, bluesilver, rust: coloured signs. Limits of the diaphane. But he adds: in bodies. Then he was aware of them bodies before of them coloured. How? By knocking his sconce against them, sure. Go easy. Bald he was and a millionaire, MAESTRO DI COLOR CHE SANNO. Limit of the diaphane in. Why in? Diaphane, adiaphane. If you can put your five fingers through it it is a gate, if not a door. Shut your eyes and see.


Rhythm begins, you see. I hear. Acatalectic tetrameter of iambs marching. No, agallop: DELINE THE MARE.


Open your eyes now. I will. One moment. Has all vanished since? If I open and am for ever in the black adiaphane. BASTA! I will see if I can see.


See now. There all the time without you: and ever shall be, world without end.«


James Joyce

Editionen